הרב דוד לייבל

הגות בפרשה

חייו הקשים של יוסף עשויים היו להביא אותו לקשיחות, אך דווקא כשהוא עולה לשלטון הוא בוכה שוב ושוב למראה משפחתו

הגות בפרשה

אדם הראשון לימד כיצד להעלות גם את מנהגו של עולם לעבודת ה', כך הפכה תקופת טבת הטבעית למקור של הודאה והלל

הגות בפרשה

כיצד שינה יהודה את דעתו מהריגת יוסף למכירתו, ומה אפשר ללמוד מכך ביחס למעשים שאיננו גאים בהם

הגות בפרשה

יעקב אינו שב ישר לחברון; מסע הנדודים שהוא עורך מלמד על התלבטות אם לקבוע את מקום ביתו בנפרד או לשוב להתגורר בבית אביו

הגות בפרשה

חילופי השמות בין יעקב ולבן בפרשת ה"גלעד" משקפים מאבק על נבדלותה של משפחת יעקב, העומדת תחת איום הטמיעה בקרב עמים זרים

הגות בפרשה

להלבשת יעקב בבגדי עשו החמודות נועד תפקיד חשוב: כדי להשיג את שאיפותינו, עלינו לראות את עצמנו כאילו כבר הגענו ליעד

הגות בפרשה

בתוך סיפורו של העבד המבצע את שליחותו נאמנה, מבצבצת ועולה דמותה העצמאית של רבקה

הגות בפרשה

ד' מינים משקפים אחדות בין חלקי העם בעבודת ה', אך הסוכה מורידה את דרישת האחדות אל החיים הארציים

הגות בפרשה

המגורים בעיר הם הזדהות, כדי לא להיות מוגדרים כ'אנשי סדום' צריכים הצדיקים להיות בעמדת השפעה

הגות בפרשה

אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה, משמעות הדבר עבורנו היא שאת המצוות כולן אפשר וצריך לקיים מתוך הבנה

הגות בפרשה

תיבת נח היא פתרון-חירום זמני; הקהילה היהודית מאפשרת לצאת ולהשפיע בדרך אברהם

הגות בפרשה

מדוע דור שכולו חייב ראוי לגאולה, ואיך העמידה לפני ה' בפשיטות מביאה לגאולת העם והיחיד

הגות בפרשה

תוכחת משה בספר דברים מלמדת לדורות שהציבור צריך לבקר את עצמו ואת דרכיו; זהו תנאי הכרחי לתיקון והתקדמות, וכלי מחזיק ברכה לשנה החדשה

הגות בפרשה

הדבקות בתלמידי חכמים היא אמצעי לדבקות בה' והיא אמורה להוביל לשינוי המעשים, לכן חשוב לדבוק בתלמיד חכם שמעשיו מתוקנים

הגות בפרשה

המצווה להביא ביכורים למקדש היא הזדמנות לספר מחדש את סיפור כניסתנו לארץ

הגות בפרשה

טשטוש ההבדלים בין האיש לאישה מוגדר בתורה כ"תועבה" שכן הוא מוביל לנטישת התפקיד הייחודי שהוטל על כל אחד מהם

הגות בפרשה

כיצד השוחד מעוות שיקול דעת בכל תחומי החיים, ומדוע עלינו להיזהר מ"שוחד" בהחלטותינו האישיות

הגות בפרשה

איסור ההתגודדות והקרחה מתנגד לזלזול בגוף ובחיי העולם הזה; תפקידנו בעולם כבנים לה' מעניק ערך לגופנו ולחיינו הארציים
דילוג לתוכן