אירוע הוקרה והערכה לנשים

אירוע הוקרה והערכה לנשים

יותר מ-600 נשים השתתפו ביום שני, כ"ד בשבט תשע"ז, באירוע מיוחד שהופק על ידי רשת הכוללים לאברכים עובדים "אחוות תורה", כאות הוקרה והערכה על הקרבתן ומסירותן.

האירוע נפתח בהצגת הפעילות של רשת הכוללים, בשילוב עדויות מצולמות של מספר אברכים ונשותיהם שסיפרו על המהפך שחוו בביתם מאז הצטרפו לקהילת 'אחוות תורה'.

לאחר דברי הפתיחה של מנחת האירוע, אתי הייזלר, וקטעי שיר נבחרים בניצוחה של פרלה חריטן, הרבנית לייבל התכבדה לקבל את פני המשתתפות בברכות חמות והביעה את הערכתה הגדולה לנשות האברכים. בדבריה סיפרה כי אף אחד לא היה מאמין לפני ארבע שנים שתוך זמן קצר ייפתחו עשרות סניפים במתכונת של 'אחוות תורה' וילמדו בהם למעלה מ-750 אברכים עובדים.

לאחר אתנחתא מוזיקלית נעימה, עלתה לבמה הגב' חיה הרצברג – שעוסקת רבות בתורת הנפש ובכתיבה על זוגיות ורוחניות – ובדיאלוג מרתק שקיימה עם מנחת האירוע אתי הייזלר, הסבירה על מקומה של האישה במעגל הזוגי והעניקה למשתתפות כלים להתמודדות עם מגוון אתגרים העולים בחיי היומיום.

בשיאו של הערב נכנס לאולם מייסד רשת הכוללים 'אחוות תורה' ומי שיזם את אירוע ההוקרה לנשות האברכים, הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, ופתח בדברי הוקרה והערכה לנשות האברכים על שדואגות לדרבן את בעליהן ללכת ללמוד אחרי יום עבודה ארוך, מחזקות ומעודדות. הגר"ד לייבל הדגיש כי בשל האתגרים הרוחניים העומדים לפתחנו בדור הזה, בלתי אפשרי להיות "יהודי שמור" ללא חיבור אמיתי לגמרא.

"כולל אחוות תורה הוא תעודת הביטוח שלכן", אמר הגר"ד לייבל לנשות האברכים. "החיבור שלהם לגמרא מדי יום, אחרי יום עבודה ארוך, הוא הערובה לשמירה על הבית היהודי באווירה תורנית. ולא זאת אף זאת: אתן לא צריכות להרגיש שהמשפחה שלכן 'בדיעבד' בגלל שהבעל עובד. להיפך, כל עוד הוא מחובר ללימוד גמרא – הוא יוצא לעבוד כדי לקיים את הבטחתו בכתובה וזה לכתחילה!".

בהמשך דבריו התייחס הגר"ד לייבל לסוגיה אקטואלית והסביר כי הציבור שלנו מוכן לחיות מתוך דוחק כלכלי אך לא צריך לחיות "באביונות", כהגדרתו. "לא פשוט לפרנס היום משפחה עם חמישה ילדים. עניות זו קללה שכתובה בתורה, עני חשוב כמת. בדור שלנו, כדי לחנך טוב את ילדינו, אנחנו צריכים כסף וזה לא בושה לומר את זה. צריך ללמוד, להתמקצע ולהשתכר בשכר שמאפשר לנו לגדל משפחה ולספק לה את כל צרכיה. נשים שצריכות ללמוד תואר לפרנסתן, צריכות ללמוד במקום מפוקח על ידי הרבנים, מתוך צניעות ותחת גדרי ההלכה ומשם להתקדם לעבודה שתצליח לפרנס בצורה מכובדת את הבית ובכך לאפשר לבעל להתפנות יותר ללימוד גמרא".

לאחר דבריו המחזקים של הגר"ד לייבל, נפתח שיח מרתק עם הגב' אפרת ברזל, מרצה ועיתונאית המשלבת שיח בין קהלים חרדים ושאינם חרדים, במהלכו סיפרה את סיפורה האישי והדגימה את השייכות לעולם התורה בכל זמן ומקום.

נשות האברכים נחשפו לסיפורן של נשות אברכים-עובדים נוספים, שמעו על קשיים בדרך ועל עוגנים של כוח, על דילמות, מחשבות והרהורים. האירוע נחתם במופע סטנד-אפ של סמדר מורג "בקרוב אצלך" ובשיח משותף. האירוע המיוחד שהיה גדוש בתוכן והשראה, שזור בהומור והנאה, משולב בתפריט מגוון ועשיר בליווי מוזיקה וקטעי שיר, הותיר רושם עז בקרב המשתתפות.

 
דילוג לתוכן