כותב:

אירוע לנשים: "הגיבוש נתן לנו זהות וכוח להמשך הדרך"

מגשי פירות באירוע נשים

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

נשות הלומדים ברשת 'אחוות תורה' בירושלים השתתפו בערב גיבוש מיוחד כהוקרה והערכה על חלקן ותרומתן

נשות הלומדים ברשת הקהילתית-תורנית 'אחוות תורה' מירושלים השתתפו בערב גיבוש וההערכה במתחם הקאנטרי בשכונת נווה יעקב, ביוזמת הנהלת אחוות תורה ובסיוע מחלקת ספורט חרדי בעיריית ירושלים בראשות דגנית פחימא ובשיתוף מינהל נווה יעקב.

המשתתפות נהנו מתוכנית עשירה הכוללת זומבה יהודית עם מיכל שטרן, שחייה בבריכה חצי אולימפית מקורה ומחוממת, הפעלה אירובית מוזיקלית במים, דוכן שייק בריאות חופשי על הבר ופעילויות נוספות.

הרב יצחק קוסובסקי, שהצטרף בחודשים האחרונים להנהלת אחוות תורה, ניהל ופיקד על הפקת האירוע. מיד אחריו, סיכם בסיפוק רב את הדברים, וציטט תגובות שקיבל מנשים שיצאו עם חיוך גדול על הפנים: "תודה שחשבתם על הפרטים הכי קטנים, היה ניתוק מושלם, כיף, עוצמתי". אחת המשתתפות סיפרה כי "הגיבוש חיזק אצלי את הזהות לתורה, לחלק שלי בלימוד של בעלי בכולל אחוות תורה, אין ספק שאני יוצאת מכאן עם כוחות מחוזקים לחודשים הקרובים".

לדברי קוסובסקי, גם המפעילה התלהבה מהנשים האיכותיות והספונטניות, "הן נהנו ולא רצו שייגמר. שמעתי על ההקרבה שלהן לכך שהבעלים ילכו ללמוד כל ערב ואני מלאת התפעלות. בהחלט היה ערב מרשים שהותיר רושם על כולנו".

בהזמנה שנשלחה לנשים נכתב: "בעלך לומד באחוות תורה? הילדים מתחנכים בבית עם צביון תורני? שלו ושלהם, שלך הוא! בואי ליהנות מערב חווייתי ועוצמתי ולקבל את ההערכה העצומה שמגיעה לך". ההזמנה הזאת לא באה בחלל ריק. הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, מייסד רשת הכוללים 'אחוות תורה' ביקש בעבר לארגן אירועי גיבוש גם לנשים. 

באירוע קודם שנערך לנשות אחוות תורה, הגר"ד לייבל אמר כי מגיע להן הוקרה והערכה על שדואגות לדרבן את בעליהן ללכת ללמוד אחרי יום עבודה ארוך, מחזקות ומעודדות. הרב הדגיש כי בשל האתגרים הרוחניים העומדים לפתחנו בדור הזה, בלתי אפשרי להיות 'יהודי שמור' ללא חיבור אמיתי לגמרא.

"כולל אחוות תורה הוא תעודת הביטוח שלכן", אמר הגר"ד לייבל לנשות הלומדים. "החיבור שלהם לגמרא מדי יום, אחרי יום עבודה ארוך, הוא הערובה לשמירה על הבית היהודי באווירה תורנית. אתן לא צריכות להרגיש שהמשפחה שלכן 'בדיעבד' בגלל שהבעל עובד. להיפך, כל עוד הוא מחובר ללימוד גמרא – הוא יוצא לעבוד כדי לקיים את הבטחתו בכתובה וזה לכתחילה".

כבר בתחילת השנה, הוחלט בהנהלת אחוות תורה לתת דגש, לחזק ולמנף את המסגרת הקהילתית שדעכה באופן טבעי במהלך תקופת הקורונה. יותר מאלף ערכות שי מיוחדות נשלחו לנשות הלומדים, להן צורף מכתב ברכה והוקרה לאשת הלומד על חלקה בלימוד, כוס מעוצבת עם הלוגו 'יש שכר לפעולתך' להפוגה מעוררת בסוף היום כאשר הבעל נמצא בכולל ומיני מתיקה. 

רכזי 'אחוות תורה' משתדלים לספק את צורכי ראשי הכוללים והלומדים, על מנת לגבש את הפעילות השוטפת בהתאם למטרת-העל המשותפת: פיתוח קהילות לציבור העובדים וחיזוק הזהות התורנית. מנהלי רשת הכוללים הקהילתיים 'אחוות תורה' מציינים בסיפוק את יום הגיבוש וההערכה לנשים וכבר נערכים לקראת האירוע הבא ללומדי אחוות תורה – ולכל המשפחה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן