כותב:

גיבוש כהלכה: עשרות לומדי אחוות תורה בשדות מיכה

אירוע גיבוש בשדות מיכה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

כחמישים לומדי "אחוות תורה" מאלעד, ביתר עילית, ירושלים ופתח תקווה נפגשו בחודש האחרון במתחם בילוי מיוחד במסגרת ערב גיבוש ולימוד ניסיוני שאורגן על ידי צוות הפיתוח במשרדי "אחוות תורה". לומדי הסניף בשכונת גילה לקחו אחריות על הצד הקולינרי ופינקו את המשתתפים בארוחה בשרית על האש. בסעודה החגיגית נשאו דברים נציגי הכוללים משכונת גילה וביתר עילית, בנושאים הנלמדים בכוללים.

הפתעה מיוחדת התרחשה בעת ההגעה למתחם, כאשר אלי גלנצברג מפתח תקווה פגש לפתע את חיים גוטליב מביתר עילית. לאחר דקה של הלם, התרגשות וניסיון לעכל, הסביר גלנצברג את פשר ההפתעה: "למדנו יחד בחיידר ולפני עשרים שנה נפרדו דרכנו כשעזבנו לישיבות קטנות שונות. מאז לא ראיתי אותו, ועכשיו אנחנו נפגשים באירוע גיבוש של 'אחוות תורה'. אנחנו היינו הדוגמה הקלאסית לילדי חיידר שלא ייצא מהם כלום, מופרעים ומשוגעים ללא גבולות. מפתיע לגלות את התמונה העדכנית: חיים מהנדס בחברת 'אינטל' הבינלאומית ואני ב'סאפיינס'. חיידר טשכנוב יכול להתגאות שלמרות הכול יצא מאיתנו אנשים טובים גם רוחנית וגם גשמית. היה מרגש להיפגש אחרי עשרים שנה ולהיזכר במעשי הקונדס שלנו".

יהודה אדלר, מסניף פתח תקווה, כתב לאחר האירוע: "הסתכלתי סביבי על כל האנשים האלו שהתקבצו לערב של כיף והנאה וקינאתי בהם. מדי ערב, הם מגיעים הביתה אחרי יום קשה של עבודה, עוזרים להשכיב את הילדים ורצים לכולל לשעה או שעתיים של לימוד וקורת רוח. קינאתי בהם על האישה שתומכת בהם בבית ועל ההשקעה שלהם בבניית בית יהודי אמיתי, ספוג בתורה, למענם ולמען צאצאיהם. פתאום קלטתי שאני גם חלק מהם, כבר שלושה חודשים שאני מגיע מדי יום לכולל 'אחוות תורה' ליד הבית. רק אז הבנתי כמה חשוב לצאת מהשגרה לפעמים, ולהפנים איזה דבר גדול נולד כאן. תודה 'אחוות תורה' על הכל!".

לאחר מעשה, שאלנו את מנהל "אחוות תורה" הרב משה בינדר איך התרשם מערב הגיבוש והאם יהיה לזה המשך. "יש רגעים שאתה מרגיש שזה מה שנכון לעשות", אמר הרב בינדר. "הרגע שעלה בדעתי הרעיון לקיים מפגש אחווה של כמה כוללים שנפתחו בתקופה האחרונה במתחם פנאי, הוא אחד מאלה.

"אורח לו היה נקלע באותה שעה למתחם בשדות מיכה, אולי לא היה מבין מה פשר ההתכנסות של עשרות גברים חרדים בסתם יום של חול, אך לכל המתכנסים מהכולל ברמות ומהכולל בפתח תקווה, מהכולל בגילה ומהכולל בביתר, היה ברור מאוד: הם הרגישו את החיבור המדהים שהמפגש עשה, את תחושת ה"ביחד" ואת היכולת להרגיש וגם לבטא מהי 'אחוות תורה' לחרדים העובדים. דברי התורה בסוגיית 'לא תעמוד על דם רעך' כמו גם הוורט החסידי שנאמרו בספונטניות על ידי הלומדים, העידו כעדים נאמנים על אופיים הייחודי של הכוללים באחוות תורה".

עוד הוסיף הרב בינדר: "אני מודה בראש ובראשונה לנשיא הארגון, הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, על יוזמתו, הקמתו ותמיכתו באחוות תורה, ולכל העוסקים במלאכה, לרב חיים קלוגר מהמשרד, לראש הכולל בגילה הרב שימי סמפולינסקי שארגן את חברי הכולל למשימה ולכל אלו שטרחו ופעלו להצלחת המפגש. נפגש בשמחות ובאירועי הגיבוש הבאים".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן