כותב:

הגאון רבי עמרם פריד: "אם אפשר לחיות, אז למה לא?"

סעודה בכולל אחוות תורה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

כתב: משה נאור | נצח ישראל, בני ברק

לפני חודשיים נפתח סניף חדש של 'אחוות תורה' בבני ברק, בקהילת 'נצח ישראל' שבראשות הגאון רבי עמרם פריד שליט"א.

הקהילה פעילה מזה כחמש שנים והחלה מקבוצת לומדים בכוילל נחלת משה – הסניף בהר השלום לשעבר- במסגרתו התארגנו מספר חברים לתפילות שבת ולשיעורים קבועים בבתי החברים ובבית הרב. עם הזמן הפעילות התורנית הזאת דעכה מעט עד שהצורך במסגרת רשמית ומסודרת ניכר מעל פני השטח. בסייעתא דשמיא החברים עושים כל מאמץ לבוא לכוילל ולשלב זאת עם הלימודים המקצועיים, העבודה והילדים, כאשר בשלב הנוכחי של החיים בו נמצאים רוב חברי הקהילה – זה לא קל בכלל.

בימי החנוכה ציינו חודשיים בכוילל המיוחד והדבר החזק ביותר שמורגש זו האווירה הטובה והמיוחדת שמביאה ללימוד פורה ומהנה. ביום רביעי, נר רביעי של חנוכה, נערכה מסיבת חנוכה וסיום פרק א' של מסכת מכות. חודשיים אומנם נראה פרק זמן ארוך בשביל פחות משישה דפי גמרא, אך סגנון הלימוד המרתק והייחודי אותו מוביל ראש הכוילל ר' אלחנן אהרן, הוא שהוביל לקצב הזה.

הלומדים מאמצים את מוחם להבין את דברי הגמרא כפשוטם, לעומק, ללא ידע קודם, ולפני שניגשים לפרשנים ראשונים או אחרונים.

באירוע הגיבוש שערכנו בחנוכה, נהנו הלומדים מתפריט עשיר בשפע רב, ומפעילות חברתית מרתקת בה נדרשו לענות על חידון בנושא הכוילל, זמני הלימוד, המסכת הנלמדת, כתובות מגורי הלומדים, עיסוקיהם, ופרטים משפחתיים נוספים על החברים. מטרת החידון הייתה להעמיק את הקשר בין החברים לכוילל, ובינם לבין עצמם, בצורה משעשעת ומהנה.

גולת הכותרת, ללא ספק, היה הקונטרס אותו השיק ראש הכוילל, ובו החידושים שחידשו הלומדים בעמל רב במהלך החודשיים האחרונים. הדבר גרם להתרגשות עצומה ללומדים, שהופתעו מאוד מהמחווה המיוחדת.
מורנו הגר"ע פריד שליט"א כיבד את האירוע בנוכחותו. בדבריו עמד על ההבדל בין בית שיש בו תורה לבית שח"ו אין בו, ושיגר מעומק לבו בקשה לכל מי שטרם זכה, לבוא ולהצטרף לחבורת הלומדים. "התורה היא עצם החיים, זה החמצן שלנו. בנאדם שמסתובב פה בעולם הזה בלי לימוד תורה, מסתובב פה מת. ואם אפשר לחיות, אז למה לא?", אמר הגר"ע. הוא סיים בברכה שבסיום הבא יזכו להשתתף כל חברי הקהילה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן