כותב:

"הדבר החשוב ביותר לחרדי העובד: קבוצת השתייכות"

מפגש ושיעור אחוות תורה
הרב פייבלזון עם מנהלי הקהילות של אחוות תורה באזור המרכז

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

"עוד לפני השאיפה ללמוד תורה, במקום הראשון צריך לשאוף להיות עובד ה' ולהשתייך לקהילה תורנית", אמר הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון במסגרת שיחה עם מנהלי הקהילות של אחוות תורה. "מסגרת קהילתית מעניקה לאדם מקום בעולם – מרחב לשיתוף, עזרה הדדית, קבוצת השתייכות".

הרב פייבלזון הסביר כי כל אדם בעולם זקוק לקבוצת השתייכות. "אם חבריו יהיו מתוך קהילה תורנית, חיי החברה שלו יהיו יותר תורניים. זה לא חייב להיות ברמה המיידית, זה תהליך שקורה לאורך זמן. וכך להיפך", הטעים הרב. "כאשר לא תהיה לו קהילה, הוא ימצא את חבריו סביב רעיון אחר. זה יכול להיות מקום עבודה או כל דבר אחר, ולשם הוא ילך. לכן כל כך חשוב להיות שייך לקהילה תורנית".

מתוך ניסיונו העשיר עם בוגרי ישיבות בעולם המעשה, הרב פייבלזון שרטט קווים לדמותה של קהילה אידיאלית עבור החרדי העובד וחידד מטרות ויעדים.

מדבריו עלה כי גם לשיח של חולין בקהילת העובדים יש ערך, משום שגם שיח כזה מעצים את החיבור בין חברי הקהילה, חיבור שנותן להם כח ועוצמה מול העולמות האחרים שהם מתחככים בהם.

מנהלי הקהילות שאלו על לבטים ואתגרים אותם הם חווים בעבודתם השוטפת וביחד העלו תובנות מתוך ליבון הדברים: מה נחשבת הצלחה בניהול קהילה וכיצד לגבש משתתפים סביב רעיון הקהילה התורנית.

מנהלי אחוות תורה הדגישו במהלך הערב כי בכוונת הארגון לסייע בידי מנהלי הקהילות לפתח את הפעילות עבור המשפחה כולה באמצעות תמיכה מערכתית רב-ערוצית הכוללת ימי עיון והדרכות מיוחדות, אירועים לחברי הקהילות, נשותיהם וילדיהם, השתתפות בעלויות שוטפות ועוד תוכניות רבות שייחשפו במהלך זמן חורף תשפ"ג.

בזמן קיץ תשפ"ב נפתחו קהילות חדשות של אחוות תורה בירושלים, בית שמש, ביתר עילית, פתח תקווה ובני ברק. בכוונת הנהלת הארגון להעצים את הפעילות הקיימת ולפתוח קהילות חדשות בכל מקום שבו יהיה ריכוז של בוגרי ישיבות שיצאו לעולם המעשה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן