כותב:

החודש שהיה: אירועי אחוות תורה מקומיים בחודש שבט

הרב ישראל גואלמן

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

מציינים שלוש שנים בקבר רחל

ברגשי גיל וחדווה ומתוך הודאה עצומה לבורא עולם שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה, במלאות שלוש שנים להיווסדו של סניף אחוות תורה בבית הכנסת מגדל שבשכונת בית וגן הירושלמית, ביקשו הלומדים לחגוג ולהודות ולזמר ולשבח ולחזק ולהתחזק.

לשם כך, נתכנסו הלומדים על אם הדרך בדרך אפרתה היא בית לחם, בקבר רחל אמנו. לאחר תפילת ערבית מרגשת, בהודאה על העבר ובקשה על העתיד, התיישבו הלומדים לארוחת ערב באולם הנמצא במתחם מתוך אחווה וגיבוש חברים.

כלי זמר וניגונים ערבים הנעימו את הסעודה ודברי תורה וברכה נמסרו על ידי הרב משה בינדר, מנהל הכוללים של אחוות תורה. הלומדים יצאו מהכינוס מתוך רוממות הנפש וביקשו להודות למארגני הערב, להנהלת אחוות תורה על הליווי הצמוד, וכן לעמותת לב של ילד ומתחם קבר רחל שנרתמו לסייע להצלחת הערב.

לומדי הכולל בברית יצחק

לומדי סניף 'מגדל' חגגו פעם נוספת, בסעודת ברית יצחק לבנו של הלומד הוותיק יוסף נעים. איך עושים את זה בלי לוותר על הלימוד היומי בכולל? מזמינים את כל חברי הכולל ולומדים בבית, במקום הסעודה. היש שמחה גדולה מזאת? מזל טוב!

מציינים שנתיים לסניף באלעד

בסניף האלעדי בראשות הרב אהרון רוזנבוים ציינו שנתיים ימים לפתיחת הכולל. הלומדים התאספו לערב חיזוק מיוחד. בסניף האלעדי בראשות הרב אהרון רוזנבוים ציינו שנתיים ימים לפתיחת הכולל. הלומדים התאספו לערב חיזוק מיוחד.

מי שטרח ביום רביעי, יאכל בחמישי

בתמונה אתם רואים את הרב מיכאל חביב, ראש הכולל דסניף פרדס כץ, יחד עם אבי קאהן, מלומדי הסניף, בזמן שהם סוחבים סיר טשולנט מהביל לכולל. נכון, ברוב סניפי אחוות תורה יש לומדים שמפעם לפעם מביאים כיבוד ופינוקים שונים, אבל סיפור כמו של הסניף הזה לא שמענו הרבה זמן.

וכך מספר נפתלי פרנקל: "מדי יום רביעי, לומדי הכולל מגיעים לעזור לאבי בהכנת הטשולנט, וביום חמישי, ראש הכולל תורם את חלקו ועוזר לסחוב את הסיר הגדול לקראת הלימוד המשותף בדיבוק חברים". גם בסניף שלכם יש סיפורים מעניינים כאלה? מה מיוחד אצלכם? ספרו לנו. נשמח מאוד לפרסם!

"קידוש" לחברים בכוילל

זו כבר שגרה ברוכה. לומדי אחוות תורה שהשמחה במעונם, בוחרים לציין את האירועים המשמחים שלהם בחיק חבריהם מהכולל – אם זה בלידת בן או בת, חלאקה לבן או יום הולדת, מעבר לבית חדש או פתיחת עסק – תמיד הם יציינו זאת גם (או רק) במסגרת הכולל.

בימים האחרונים, שוקי מייזליק מסניף 'בית אבא' שבמרכז העיר פתח תקווה, הזמין את חברי הכולל ל"קידוש" לרגל הולדת בתו. כל חבריו התייצבו, גם ותיקים שהספיקו לעבור לסניף אחר של אחוות תורה וגם לומדים שלא יצא להם להגיע בימים האחרונים.

לאחר הארוחה המפנקת לה זכו לומדי הכולל והלימוד המשותף הקבוע, ראש הכולל הרב דרור אורבך בירך את בעל השמחה, אמר דברים שיצאו מן הלב על אודות החשיבות הגדולה שבאחדות ובאחווה בין כלל הלומדים. מזל טוב!

כנס חיזוק והתעלות בעמנואל

וביישוב עמנואל ארגנו כנס חיזוק והתעוררות לכבוד ימי השובבי"ם עבור לומדי אחוות תורה, אוהבי התורה העמלים לפרנסתם וקובעים עתים לתורה. במעמד האירוע החלו בלימוד הלכות קידוש כסדר. נשאו דברים באירוע: מגיד המישרים הרה"ג ר' חיים גרוסמן שליט"א, רב דקהילות החסידים בעמנואל הגאון רבי שלמה קליין שליט"א, רב דקהילת סלונים-עמנואל הגאון רבי משה אברהם גולינסקי שליט"א ומנהל הכוללים של אחוות תורה הרב משה בינדר. עשרות המשתתפים בכנס יצאו מחוזקים והודו להנהלת אחוות תורה ולמארגני הכנס על האירוע המרומם.

כי בשמחה תצאון

כאשר אנחנו רואים לומדים שנפגשים בבית קפה כדי להיפרד מאחד החברים שנאלץ לטוס לחו"ל לשלושה חודשים, אנחנו מבינים שיותר ממה שהם חברים לספסל בית המדרש, הם חברים לחיים.

פעמים רבות אנחנו מקבלים תמונות של אירועים מיוחדים שאינם קשורים להווי התורני וללימוד בכולל. אלה דוגמאות מובהקות לקהילות וחברויות חדשות שנרקמות ומתפתחות בעקבות הצד השווה של הלומדים-עובדים. קהילות מקומיות וחברויות חדשות לרוב מסייעות בידי הלומדים להתמיד, להגיע מדי יום לבית המדרש ולצמוח הן ברמה הגשמית והן ברמה הרוחנית.

בתמונה: חלק מחברי הכולל ברמות, בראשות אריאל בן יצחק, במסיבת פרידה (בהפתעה) לאחד הלומדים שטס לשלושה חודשים. דרך צלחה!

מנה רוחנית להצלחה במבחנים

מורנו הגאון רבי דוד לייבל ביקר בסניף 'אבני דרך' הירושלמי (סניף מיוחד לסטודנטים חרדים) וחיזק את הלומדים בדברי ברכה ושלום. הרב אהוד בן יהודה, מנהל התוכנית המיוחדת, איחל למשתתפים הצלחה רבה בתקופת המבחנים.

הגר"י גואלמן: "שכרכם גדול מאוד"

הגאון רבי ישראל גואלמן, רב שכונת רמות, מסר שיעור מיוחד באחד הסניפים של אחוות תורה בשכונה ודיבר על חשיבות לימוד התורה לעובדים. "למה תפילת מנחה כל כך חשובה? בגלל שהיא באמצע היום ונצרך מאמץ גדול. אותו דבר העובדים שלומדים בסוף היום – שכרם גדל מאוד".

ריתחא דאורייתא באמצע הבוקר

כמה דקות לפני 11 בבוקר נכנסנו לכולל של הרב אריה ליברמן באלעד ומצאנו קבוצת לומדים דנים בסוגיית שיעור המכשיר חוט ציצית שנפסק. לפשר תהייתנו באילו תחומים עוסקים הלומדים בשעות העבודה שלהם, נאמר לנו: "יש כאן בעלים של חברת תקשורת, עובד בנק, עובד בחברת תחבורה, יועץ נדל"ן, מלווה נוער בסיכון ור"מ בישיבה. הצד השווה שבכולם: הם לא מוותרים על לימוד קבוע באחוות תורה".

מערבין שמחה בשמחה: סיום מסכת חגיגה

החודש נערכה סעודת מצווה בסניף בראשותו של הרב יואל מנצר, לרגל סיום מסכת חגיגה. אם זה לא מספיק, הלומדים שמחו וחגגו גם לרגל הולדת הבן לניסים בן שמואל, מלומדי הכולל. הגאון רבי בונים זילברברג, רב ביהכ"נ המרכזי בשיכון ה', הגיע לכבד ונשא דברים.

בפעם השישית ברציפות: חובות הלבבות

הנה תמונה מהשיעור המיתולוגי בשער הביטחון (בפעם השישית ברציפות) הנלמד מדי יום בכולל בשעה 11. בתמונה נראה ידידנו שמחה סמואלס מוסר את השיעור ומרתק את הלומדים במתק שפתיו. וכשהם יוצאים מהכולל, זה מה שהם עושים: מנהל אולם אירועים "בית-ישראל", זמר במקהלה (חתונות), נהג אוטובוס, קופאי בסופר, יועץ עסקי, שיפוצים ותחזוקה, קו משלוחים ביתר-בני ברק, איש מכירות (בין עבודות), יבואן צעצועים, שיווק ומכירות (מחפש עבודה).

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן