כותב:

הלומד ה-2,000 הצטרף לאחוות תורה!

הלומד ה-2000 הצטרף לאחוות תורה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

בשלהי חודש כסלו תשע"ח, הצטרף הלומד ה-2,000 לשורות 'אחוות תורה', בשעה טובה ומוצלחת ובסייעתא דשמיא. כ-5 שנים של פעילות שקטה מתחת לפני השטח באו אל קיצן לפני כשנה וחצי, בשעה שהוחלט לערוך ועידת ענק לכלל לומדי 'אחוות תורה', לצאת עם הבשורה הגדולה לאור עולם ולצרף לרשת הכוללים הייעודית והמיוחדת את כל בוגרי הישיבות והכוללים העמלים לפרנסתם בארה"ק.

מאז ועד היום, 'אחוות תורה' הכפילה ושילשה וריבעה את גודלה, חוזקה וחוסנה. סניפים נפתחו בכל עיר ועיר והבשורה פשטה כאש בשדה קוצים ומילאה את החלל החסר במקור מים חיים.

פעילות 'אחוות תורה' לא יכולה הייתה להתקיים ולהתממש ולעבור את כל הקשיים שנערמו ונערמים בדרך מאז ועד היום, אם לא ברכת קודשם, עידודם והכוונתם של מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור זי"ע ולהבחל"ח, ולולי פעילותו הנמרצת והבלתי מתפשרת של מנהיג המהפכה הרוחנית ומייסד רשת הכוללים, הלא הוא מורנו ורבנו הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, מי שההצלחה הגדולה רשומה על שמו, ומי שנותן עינו הטובה למען נצליח במשימתנו ולא נמעד בדרכנו.

וכבר ציינו בעבר 'כפולת אלף' כדי להודות ולשבח לבורא יתברך על העבר, ולהתפלל ולהעתיר עבור ההווה והעתיד, ואנו חוזרים ועושים זאת בשמחה גם באלף השני, אליו הגענו בחסדי שמיים מרובים.

אז מה זה בעצם 'אחוות תורה'?

לאור הפרסומים בעלונים האחרונים, ובעקבות התמונה המצטיירת בסיקור רוב גיבושים ומיעוט שיעורים, חשוב לנו להבהיר בקצרה מה זה בעצם 'אחוות תורה'.

רשת הכוללים 'אחוות תורה' לחרדים עובדים, הוקמה על ידי מורנו הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, ראש ישיבת ר' חיים וראש כוללים רבי עקיבא איגר. הגר"ד לייבל החליט להקים את המסגרת החשובה הזו לאחר שהבין כי עליו למצוא פתרון לבעיה של בוגרי הישיבות וכוללים רבים, אשר יצאו לעולם התעסוקה, נותרו "יתומי מסגרת תורנית" ולא מצאו יותר את מקומם בבית המדרש.

לאחר חריש עמוק בשטח ובדיקת תוצאות הריחוק של בוגרי הישיבות מהסטנדר, החליט להרים את הכפפה ולפתוח את רשת הכוללים 'אחוות תורה', בזמן שאף אחד לא רצה "לטפל" או "להעניק לגיטימציה" לחרדי העובד.

בשנים האחרונות, בדגש לשנה האחרונה, הביקוש האדיר למעטפת שמספקת 'אחוות תורה' בלתי נתפס וכבר נפתחו כ-80 סניפים ברחבי הארץ. למעלה מ-2,000 לומדים פוקדים את ספסלי בית המדרש אחרי יום עבודה מייגע, כאשר המכנה המשותף היחיד שיש בין כלל לומדי 'אחוות תורה', הוא הרצון להיות חלק מקהילה תורנית מגובשת ומלוכדת, המאפשרת להם ללמוד גמרא או הלכה בסגנון ישיבתי.

השוני בין אלפי הלומדים, לעומת זאת, מהותי ורחב יריעה כשוני הקיים במגזר החרדי: אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידים, שונאים ומחבלים, שמרנים ומודרניים, גולשים ברשתות חברתיות ומחרימי שבועונים.

'אחוות תורה', אם כן, הוא המוסד התורני הראשון בישראל שאינו מפלה אנשים על רקע פוליטי, תרבותי או עדתי ומקבל כל אחד בזרועות פתוחות, בלב שלם ובנפש חפצה.

אז כן, זה מה שאנשי "אחוות תורה" עושים: מרבים ספסלים בבתי מדרש. הם לא מייצגים אף אחד, לא משתייכים לאף ארגון פוליטי, מכבדים כל אדם ומנגישים את הלימוד העיוני למי שיצא מארבע אמות של הלכה ושקע בענייני עולם ושעה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן