כותב:

חיפה: כולל חדש בשכונת הדר המתפתחת

כולל אחוות תורה בחיפה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

באירוע חגיגי שנערך לרגל הקמת הכולל החדש, מנכ"ל אחוות תורה נשא דברים בחשיבות השייכות למקום תורה

מאת: מוטי לוברבוים

כולל חדש מבית רשת 'אחוות תורה' נפתח לאחרונה בשכונת הדר שבחיפה, ומצטרף לעשרות כוללים ברחבי הארץ עבור בוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם. הסניף החדש בשכונת הדר מונה עשרות לומדים המתגוררים בפרוייקט שהתאכלס בשנה האחרונה במשפחות מגוונות עם מכנה משותף אחד – להיות מחוברים לתורה. מדי ערב מתכנסים הלומדים לשיעור הנמסר על ידי הרב יצחק הלפרין.

באירוע חגיגי שנערך לרגל פתיחת הכולל, מנכ"ל אחוות תורה הרב אהרן ספראי נשא דברים בזכות הגדולה שנפלה בחלקם של המשתתפים להגיע מדי יום לכולל. "כתוב, 'מודים אנחנו לך ששמת חלקנו מיושבי בית המדרש' לא מודים שזכינו ללמוד, אלא ששמת חלקנו, שאנו שייכים לבית המדרש. השייכות היא החשובה והערך שלה הוא עצום".

בדבריו, עמד הרב ספראי על הצורך להרחיב את ספסלי בית המדרש. "בשיחת טלפון פשוטה אפשר לזכות עוד מישהו להיות מחובר לתורה הקדושה, אם זה הצעה למכר, חבר, או שותף בעבודה. זה לא רק הלימוד, החיבור לתורה משפיע על אורח החיים כולו, על המשפחה כולה, לחבר עוד מישהו לתורה ולקהילה הנפלאה, זה בעצם להשפיע טוב לעוד יהודי, וכדאי לכל אחד להשתדל ולשים לב ולהציע גם להם להיות חלק".

הרב אליהו פולק, אחראי על הכולל החדש, אמר לנוכחים כי למעשה "פתיחת כולל חדש בחיפה מהווה סגירת מעגל לאחר שאחד מהסניפים הראשונים של הרשת, עוד בזמן שנקראה 'כוללי רבי שלמה איגר', היה בחיפה. הרב דוד סלומון, מרבני אחוות תורה, היה מגיע מדי יום למסור שיעור מבני ברק במשך תקופה ארוכה, וכעת אנו זוכים בסייעתא דשמיא לפתוח כאן כולל חדש בשאיפה להתרחב עוד ועוד. החזון של 'אחוות תורה' הוא ליצור מקום של תורה המחבר בין כולם ובעז"ה כך יהיה".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן