כותב:

ירושלים על המפה: הכירו את הסניף בשכונת רמת אשכול

שלט רמת אשכול

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

הרב אברהם משה רוט // סניף רמת אשכול (להצטרפות: 052-7652027)

הכולל נפתח השנה בר"ח חשוון. אחי הגדול, הרה"ג רבי חיים יצחק רוט שליט"א, הוא תלמיד ותיק של רבינו דוד לייבל שליט"א. הוא 'הדביק' אותי בהתלהבות של הרב לייבל שליט"א, והציע לי להצטרף למפעל העצום של 'אחוות תורה'.

הכולל 'שלנו' ברמת אשכול מתקיים בפורמט ייחודי: עד לפני כמה שבועות מיקומו היה ב… סלון ביתי! בכל ערב, אשתי תחי' אירגנה את הבית, השקיטה את הילדים, ערכה את השולחן, הוסיפה כיסאות והגישה את הכיבוד לקראת הלימוד המשותף והדיונים הסוערים על שולחן ביתנו… ילדי היקרים התרגשו בכל ערב לשמוע את הקולות, ולחוש את המתיקות והקדושה המתפשטת בכל חדרי הבית. בני נ"י בן השש אף 'הצטרף' פעם אחת ללימוד בכולל, הקשיב לדיונים, הביע את 'דעתו' (ובעיקר, טעם מן הכיבוד…).

בשבועות האחרונים, עקב התרחבות הכולל ב"ה, אנו עושים ניסיון לעבור לבית כנסת שקט בשכונה.

סגנון הלימוד שלנו הוא לימוד קבוצתי משותף, אנו בוחרים סוגיא אקטואלית ועוסקים בה מספר חודשים מהגמרא ועד הפוסקים (בינתיים למדנו ב"ה הלכות שנים מקרא, משלוח מנות וספירת העומר, כעת התחלנו ללמוד סוגיית ישיבת סוכה – מצטער, ירידת גשמים, הולכי דרכים וכו').

כל הערה של אחד המשתתפים (ויש רבות כאלו מדי ערב ב"ה) נרשמת, ולאחר זמן אנו משתדלים לקבץ את כל ההערות והארות של הלומדים לקונטרס על הסוגיא שלמדנו. אנו זוכים להרגיש בזה טעמה המתוק של לימוד סוגיא בעיון מן המסד עד הטפחות.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן