כותב:

ירושלים על המפה: סניף "עטרת נוף" בשכונת הר נוף

כולל אחוות תורה בהר נוף

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

har-nof

הרב משה שחור // סניף "עטרת נוף" – הר נוף (להצטרפות 054-5602099)

הכולל נפתח בתחילת זמן חורף האחרון, בזכות החברותא שלי, הרב מרדכי ראק, שעובד כיועץ משכנתאות. למדנו תקופה ארוכה בשעות הלילה, ובשלב כלשהו הגענו למסקנה שעדיף להעביר את זמן הלימוד לתחילת היום, כי בשעות הלילה לפעמים עסוקים באירועים, פגישות ועוד. בתחילת חודש אלול עשינו את הניסיון הראשון וראינו שזה ממש טוב להתחיל את היום בלימוד ולהגיע לעבודה אחרי כן. לקראת החורף החלטנו שמה שטוב לנו יכול להיות טוב גם עבור אנשים נוספים, וכך פנינו לכמה, ובתחילת החורף כבר היינו קבוצה שהלכה וגדלה עד שהיום הקבוצה מונה 14 משתתפים.

מיד כשחשבנו על הרעיון וכיצד נוכל להביא אנשים נוספים, חבר הפנה אותי לרשת 'אחוות תורה', וכך, הודות לסיוע ולליווי של הארגון, הגענו לתודעתם של לומדים נוספים, ובע"ה אנחנו מקווים להוסיף ולהגדיל את הכולל.

שני אירועים מיוחדים במיוחד שאירעו במסגרת הכולל, נחקקו בזיכרוני: בליל פורים האחרון, התקבצנו אחרי קריאת המגילה ללימוד משותף והייתה אווירה מיוחדת ומרוממת. האירוע הנוסף היה ביום העצמאות, שבו יש חופש מהעבודה. למדנו במסגרת 'בוקר שכולו תורה' וקיימנו שיעור על הסוגיא ושיחת חיזוק ממרצה שבא במיוחד לחזק אותנו לקראת חג מתן תורה. בערב חג השבועות קיבלתי הודעה מרגשת מאחד הלומדים שהודה לי על כך שבזכות הכולל הוא מרגיש מחובר לקבלת התורה.

כולל מן הסוג שלנו מצוי בעיקר בחו"ל, אך בארץ הוא אינו מתאים לכל אחד מבחינת שעות העבודה, שמתחילה בדרך כלל מוקדם בבוקר. גם לומדי הכולל אצלנו, שברובם עצמאים ויכולים להתחיל את היום בלימוד, עדיין צריכים לתמרן בין התפילה, ארוחת הבוקר ולקיחת הילדים למוסדות החינוך, כדי שיוכלו להגיע בשעה 8:30 לכולל. ואכן הם עושים מאמץ גדול לשם כך.

'אחוות תורה' נותנת לכל אחד מן הלומדים את התחושה שכולנו חלק ממשהו גדול, ממשהו רציני וחשוב, משהו שעושה שינוי חשיבה בכל הנוגע לשאלה כיצד אמור להיראות סדר יום של אדם עובד. גם העלון החודשי מתקבל בציפייה רבה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן