כותב:

ירושלים על המפה: סניף 'שערי דעת' בשכונת קרית יובל

שלט קריית היובל

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

הרב ראובן סבאג // סניף 'שערי דעת' – קרית יובל (להצטרפות: 054-8495097)

לפני כשנתיים פנה אליי הרב ישראל מאיר אייזיקס, ידיד מהשכונה, והציע שנפתח יחד כולל לעוסקים במלאכה. יצאנו לדרך באלול תשע"ה וב"ה מאז הכולל רק מתפתח. חבר טוב ששמע שאני עוסק בפעילות הזאת, הפנה אותי לרב משה בינדר ולאחר פגישה איתו ופגישה נוספת עם הגר"ד לייבל, יצאנו לדרך.

אירוע משמעותי שאני זוכר במסגרת הכולל: יום אחד קיבלתי טלפון מאחד מאברכי הכולל, שאשתו אמורה ללדת אך לפי הרופאים הילד לא יהיה בריא. כל חברי הכולל התגייסו במלוא העצמה להתחזק בלימוד לרפואתו והתפללו שהכול יעבור בשלום. כל ערב אברך אחר היה מביא כיבוד לרפואת התינוק וב"ה לאחר שעבר שני ניתוחים הבריא לחלוטין בניגוד לתחזיות הרופאים שאמרו שיישאר בעל מום לעולם. כולנו השתתפנו בברית של הילד והדגשתי בפני הלומדים כמה החשיבות של הלימוד שלנו.

האתגר המרכזי של הלומדים הוא הקושי להגיע בזמן מיד לאחר העבודה. זה אומנם קשה, אבל יש לכולם חברותא וזה מאוד מחייב. כמו כן יש הספק לימוד, וזה מאוד עוזר.

'אחוות תורה' תורמת בכך שמחייבת מאוד את ראשי הכולל. זאת ועוד, 'המותג' תופס ומדרבן אנשים להצטרף למהפכה. כמה פעמים הגיעו אלי אברכים עם כתבה על 'אחוות תורה' שהתפרסמה בעיתונים וכשמדברים עליהם זה נותן להם שייכות וחשיבות.

אני מלא בהתפעלות מהצוות המסור הפועל ללא לאות להגדיל תורה ולהאדירה. בכל שיחת טלפון עם הרב בינדר אני אומר לו שאני מרגיש שפשוט הוא לא יודע לעצור. באופן טבעי אדם כמו הרב לייבל יכול היה לפתוח עשרה כוללים, שזה מכובד מאוד, ולהסתפק בזה. אבל היום הרשת מונה 52 כוללים. זה ענק, וזה לא נגמר בזה. יש גם כנסים, ימי עיון ועוד. אין גבול לרצון להתקדם, לגדול ולהגדיל תורה. אשריכם ואשרינו.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן