כותב:

כתבה בעיתון 'ישראל היום' על שיעורי הזום של אחוות תורה

כתבה בישראל היום - 'תורה במסכים: עם אינטרנט כשר, הרבנים מעבירים שיעורים בזום'

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

בתחילת משבר הקורונה ספגו הישיבות והכוללים ביקורת קשה על שלא נענו להגבלות אבל כעת הם  צועדים עם שינויי הזמן • בין היתר, העבירו שיעורי זום לאלפי צופים ח"כ גפני והשר דרעי

מאת: חנני בלייך, ישראל היום

הזום הגיע גם לאברכים: ישיבות וכוללים רבים עדיין לא חזרו לפעול, בעיקר בערים ה"אדומות" שנמצאו כמועדות להתפרצות מחודשת של נגיף קורונה, ולכך נמצא פתרון מעניין בחלק מהמוסדות: שיעורים תורניים המועברים באמצעות זום.

היוזמה מפתיעה במיוחד במגזר שבו האינטרנט נחשב אסור, אבל בשבועות האחרונים אברכי כולל לומדים גמרא עם חבריהם באמצעות אינטרנט כשר ומסונן או בשיחות טלפון.

בין רשתות הכוללים שהחלו להעביר תכנים נרחבים בזום נמצאת רשת "אחוות תורה" המיועדת לחרדים עובדים שמקדישים כמה שעות מדי יום ללימוד תורה, ובראשה עומד הרב דוד לייבל.

כך, למשל, בערב ל"ג בעומר מסר הרב שמעון גלאי, מחשובי הרבנים הליטאים, שיחה תורנית ליותר מ‭700- ‬ איש דרך הזום ולשם כך חובר ביתו במיוחד לאינטרנט. כמה ימים לפניו מסר לא אחר מאשר ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים המיועד, שיעור תורני מעמיק בזום, ביום העצמאות, ובו צפו רבים מהציבור הליטאי.

"היו לגפני אלף צפיות בזום לשיעור, כי זה הוגבל למספר הזה", סיפר השבוע עוזרו של הח"כ, יעקב מורגנבסר. "לשיעור הקשיבו עוד כאלפיים איש בקו הטלפוני שדרכו הועבר השיעור בשידור חי, ועוד כמה אלפים דרך הפייסבוק ואתר כיכר השבת. זו היתה הצלחה עצומה".

השבוע, בצהרי ל"ג בעומר, מסר שיעור כזה, גם הוא לכאלף משתתפים, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי. גם הרב ברוך רוזנבלום והרב מרדכי נויגרשל, שניים מבכירי המרצים החרדים, מסרו שיעורים בזום בנושא "החרדים והקורונה – זווית חדשה על הנושאים הבוערים בתקופה זו".

אנחנו שמחים שיש באפשרותנו להוביל סדרת שיעורים מרתקים בנושאים חשובים מגדולי הרבנים", הסביר מנכ"ל "אחוות תורה", זאב קשש. "כארגון שמוביל פתרונות רוחניים לקהילת החרדים העובדים ובני משפחותיהם, אנו עמלים בימים אלו על יצירת שיעורים ותכנים מעניינים לכל המשפחה".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן