כותב:

לראשונה, כנס הוקרה והערכה לנשות האברכים העובדים

מאמר בעיתון על אירוע לנשות הלומדים באחוות תורה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

מאות נשים צפויות להשתתף היום (שני) בערב הוקרה והערכה ביוזמת הגר"ד לייבל שליט"א, מייסד רשת הכוללים לאברכים עובדים "אחוות תורה" • במהלך הערב ייערך פאנל שיעסוק בשאלות אקטואליות ויעניק פתרונות להתמודדות עם אתגרי הדור

achvat
הכתבה פורסמה בעיתון מרכז העניינים

כ-700 נשים צפויות להשתתף ביום שני הבא כ"ד בשבט, באירוע הצדעה מיוחד, פרי יוזמתו של הגר"ד לייבל שליט"א, מייסד רשת הכוללים לאברכים עובדים "אחוות תורה". מטרת האירוע היא להביע הוקרה והערכה לנשים המאפשרות לבעליהן להקדיש זמן ללימוד לאחר יום עבודה מפרך ומוותרות על העזרה שלו בבית תמורת חיזוק ההווי הרוחני והתורני של הבית.

תחת הכותרת "אחוות תורה שלך", הוזמנו נשות האברכים בכוללים "אחוות תורה" ליהנות מערב חוויתי ומרתק. להזמנה צורפה חבילת פרלינים משובחים המעידים על אופיו של הערב המושקע שמחכה להן. וכך נכתב בפתח ההזמנה: "לכבודך, אשת חבר 'אחוות תורה', נערוך ערב הוקרה גדוש בתוכן והשראה, שזור בהומור והנאה, משולב בתפריט מגוון ועשיר בליווי מוזיקה וקטעי שיר".

מנהל רשת הכוללים, הרב משה בינדר, מספר כי ההכנות לערב ההוקרה החלו לפני כחצי שנה, מיד לאחר הוועידה השנתית שנערכה למאות האברכים המשתתפים במסגרת "אחוות תורה". לדבריו, בהוראת הגר"ד לייבל, נשות האברכים תזכנה להשתתף בערב חוויתי, גדוש בתוכן והנאה, כמוהו לא הופק מעולם על ידי מוסד תורני כאות הוקרה והערכה לנשות האברכים על הקרבתן ומסירותן למען חיזוק השורשים הרוחניים של הבית היהודי.

בוועידה השנתית שנערכה לפני כחצי שנה לאברכי הכוללים, התייחס הגר"ד לייבל לחלקה של האישה בבניית בית של תורה והדגיש כי על האברכים להיות אסירי תודה על העידוד שמקבלים מנשותיהם. במהלך אירוע ההוקרה המיוחד לנשות "אחוות תורה", הגר"ד לייבל צפוי לחזור על דבריו ולהביע בהרחבה את גודל מעלתה של האישה ומקומה בבית היהודי, יביע את הוקרתו והערכתו לנשות האברכים, יספר בקצרה על פעילות הכוללים ויפרוס את החזון של "אחוות תורה" לשנים הקרובות.

מה עוד יהיה באירוע? בתחילת הערב תוקרן מצגת "חלקי בעמלי" בה הנשים תיחשפנה לפעילות רשת הכוללים ומיד לאחר מכן ישא דברים הגר"ד לייבל. לאחר מכן ייפתח הפאנל המרתק תחת הכותרת "חלקי בעולמי", במסגרתו ידונו בהיבטים נרחבים של הנושאים המעסיקים את האישה החרדית ויתנו תשובות לשאלות מגוונות, כגון: מהו מקומה של האישה במעגל הזוגי? כיצד לקבל את אישיותו, ערכיו וצרכיו של הבעל? מה בין עידוד לבין לחץ וגערה? איך לחנך את ילדינו לכיבוד הורים ולאהבת התורה? איך מתחברים לערכי קדושה ורוחניות מול חברה שמשדרת דחיה או אי קבלה?

משתתפות הפאנל שידונו בנושאים המורכבים הללו – הגב' חיה הרצברג, הגב' אפרת ברזל ואשת אברך מן הפרויקט – מכירות את העולם הזה מקרוב. הגב' הרצברג, שעוסקת רבות בתורת הנפש ובכתיבה על זוגיות ורוחניות, תסביר על מקומה של האישה במעגל הזוגי ותעניק למשתתפות כלים להתמודדות עם מגוון אתגרים העולים בחיי היומיום. הגב' ברזל, מרצה ועיתונאית בעיתונות החרדית והכללית ומשלבת שיח בין קהלים חרדים ושאינם חרדים, תעביר סיפור אישי בהגשה צבעונית, דינאמית ותוססת, במהלכו תדגים את השייכות לעולם התורה בכל זמן ומקום. אשת אחד האברכים תדבר על החוויה שלה כאישה לבעל עובד שמקדיש עתים לתורה, על הקשיים בדרך ועל עוגנים של כוח, על דילמות, מחשבות והרהורים.

בהמשך ייערך מופע סטנד אפ עם סמדר מורג "בקרוב אצלך", לצד הפקה מוזיקלית של פרלה חריטן לאורך כל האירוע.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן