כותב:

מדברים עלינו: אחוות תורה בתקשורת

כולל בכרמיאל

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

מאז תחילת תשע"ח, התפרסמו שלוש כתבות על "אחוות תורה" בתקשורת החרדית, המסייעות לנו להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב את מעגל הלומדים. זה המקום להודות לאנשי התקשורת המסייעים לנו בהפצת הבשורה. ישלם ה' על פועלכם ותהי משכורתכם שלמה.

עיתון בקהילה: אבא חוזר הביתה! // הרב יעקב ב. פרידמן

הכתבה המשמעותית ביותר שהתפרסמה לאחרונה על "אחוות תורה" הודפסה בגיליון ראש השנה של מגזין 'בקהילה'. "בעוד כולם מזהירים על היציאה של אלפי אברכים לאקדמיה ולעולם התעסוקה, הגאון רבי דוד לייבל כבר מצא את הדרך להשיב אותם אל הוויות דאביי ורבא ואל ההווי הישיבתי", נכתב בפתח הכתבה, "הרב יעקב ב. פרידמן פגש אותו לשיחה מרוממת ועמוקה שיורדת לעומק הבעייתיות והאתגרים, ויצא מופתע מאלפי אברכי ההיי-טק שלא מפספסים יום אחד בכולל".

בדרכו הייחודית, הרב פרידמן רקם מילים יפות ושזרם במשפטי משי. לאחר שהסופר חכם העט המחיש סיפור אישי על דוויד'ל שמצא את עצמו שר כד יתבין ישראל בזנזיבר, הרב לייבל שטח את חזונו והשיב לשאלותיו המאתגרות של הרב החתום על הכתבה. מפני אורך היריעה, בחרנו לפרסם את תוכן הכתבה כאן והחפץ להעמיק יעיין שם ויראה נחת.

עיתון משפחה: יום בחיי עולם התורה // מאת מנחם פינס

בגיליון חג הסוכות של עיתון 'משפחה' פורסם פרויקט מצוין פרי קולמוסו של מנחם פינס על "יום בחיי עולם התורה". הכותב שוטט ברחבי הארץ כשהוא אוחז בידו פלומת דיו אלקטרונית ופנקס שורות צהוב, ביקר בבתי מדרשות ובתי כנסת כדי להביא זווית אותנטית על הקורות במבואות התורה בכל שעות היממה. את "אחוות תורה" הוא תפס בשעה עשר בבוקר, בבית הכנסת "בר קפרא" בכרמיאל.

אנו עמלים והם עמלים

"טוב, רבותיי, מי מוסר היום 'חבורה'?"

כמה מאות מטרים מהמקום שבו נטען בעשור האחרון כי זה מקום קבורתו של התנא רבי אלעזר הקפר ובנו בר קפרא, עורך הדין ר' אליעזר רודין, מעיין ברשימותיו ואז סוקר את הלומדים.

בבית הכנסת הקטן יש כעת 2 אנשי רפואה, 2 מתווכי דירות, 2 עוסקים בתקשורת, צלם, 2 עסקני ציבור, ראש כולל פנסיונרים שמכאן ימשיך למסור שיעורים בבית כנסת אחר, ליהודים שמאז יציאתם לגמלאות פשוט שקועים כל היום בתורה, רב אוניברסיטה, יזם עסקי, ועוד מגוון מעניין של עיסוקים שמהם מתפרנסים אלו שכעת הופכים את ה'חבורה' בעניין 'חזקת מרא קמא' לאש להבה.

אתה רק צריך לעצום את העיניים, להאזין לקולות, ולעולם לא תוכל להאמין שבני התורה הללו אינם אברכים מן המניין.

הם יצאו אל העולם הגדול על מנת לכלכל את ביתם, אבל לרגע לא נטשו את בית המדרש. מדי יום מיד אחר תפילת שחרית, הם מגיעים לבית הכנסת שבשכונת 'גבעת רם', שם ימתינו להם דפי מראי המקומות על הסוגיא ב'בבא בתרא', ושום דבר בעולם לא יפריע להם ב'רייד'.

כרגע אין טלפונים, אין ביזנס ואין דיבורי סרק. רק תורה ושוב תורה.

בעוד שעה קלה, הם יקומו באנחה ויצאו, איש איש לעמלו.

ר' אלחנן בקובץ שיעורים, ממתין להם שוב מחר.

קול חי: "מרגיש שליחות לקדם עובדים ברוחניות" // מאת אפרים דוד

יממה לפני שמחת תורה, העיתונאי אפרים דוד יצר קשר עם "אחוות תורה" ותהה אם יוכל לראיין את הרב בינדר לכבוד החג. מפני קדושת המועד, ובגללו, נאות הרב בינדר להשיב לשאלותיו של העיתונאי מ"קול חי". אחרי פתיחה מרשימה ותיאור צבעוני של לומד ממוצע ב"אחוות תורה", התבקש הרב בינדר לספר סיפור מרגש.

"סיפורים מרגשים היו לי לא מעט, אספר מה שקרה השבוע", השיב הרב בינדר. "הייתי בשמחת בית השואבה באלעד, פגשתי שם לומד יקר בשם א. נ. שסיפר לי שמי שהפנה אותו לכולל הוא י. ט., ראש הצוות שלו בעבודה בחברת המחשבים. י' גם לומד אצלנו, ולדבריו, הוא רואה שליחות בעבודתו לקדם את עובדיו גם ברוחניות וגם בגשמיות. דרך אגב, י' למד בישיבת תפרח".

מהי עצתך למי שקורא את הכתבה הזו ואומר לעצמו 'איך אני מצליח להציב לעצמי זמן קבוע ללימוד תורה'? איך אפשר להחליט ולעשות?

"עצה שלי", השיב הרב בינדר, "מי שיכול שילמד בבוקר, כי אז הראש רענן ויש הרבה כוח. אבל הרוב לא יכולים. אני חושב שהקביעות היא המפתח, גם אם לא מצליחים כל יום, אבל לקבוע ברור איזה ימים באים ולהתאמץ מאוד לבוא בימים הללו". ניתן לקרוא את הכתבה המלאה באתר "קול חי".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן