כותב:

ממשיכים להתרחב: הכירו 4 כוללים חדשים

כולל אחוות תורה רעננה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

בשבועות האחרונים נפתחו ארבעה כוללים חדשים בטלזטון, בית שמש, רעננה וכרמיאל

כולל חדש בטלזסטון

השיעור שהתקיים בליל ט"ו בשבט בבית הכנסת 'בית אברהם' החדש בטלזסטון היה יריית הפתיחה לסניף החדש של אחוות תורה במקום. בית הכנסת החדש הוקם על ידי קבוצת צעירים בוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם, לזכרו של ראש המועצה הנערץ הרב אברהם רוזנטל ז"ל. בראש הסניף עומד הרב אהרן לופיאנסקי.

סניף חדש ברעננה

סניף חדש של אחוות תורה נפתח במהלך החודש שעבר בבית-הכנסת קליבלנד ברעננה. יו"ר ועד הקהילה, יונתן ברמן, נטל את המושכות לידיו והרה"ג שלמה מילגרום מאלעד משמש כראש הכולל. מנהל הכוללים, הרב משה בינדר, סיפר כי בסניף הזה לומדים פרק אלו מציאות בעיון. "הסניף נפתח בלימוד עיוני ברמה גבוהה מאוד", אמר הרב בינדר, "השאיפה שלנו היא שעד זמן קיץ, לפחות שני שליש מבני הקהילה יצטרפו לכולל".

סניף חדש בכרמיאל

בשבועות האחרונים נפתח כולל חדש בכרמיאל, בראשות הרב מנחם קופצ'וב. המרא דאתרא הגאון רבי אברהם צבי מרגלית הגיע לסניף כדי לברך על הקמתו ואמר שכמו שאומרים ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך, יש בחינה שמי שפעם למד בישיבה או בכולל ועכשיו אינו יכול להיות אברך כולל, אז יש לו געגוע יותר גדול ואזי אם הוא במצב של 'לקח' – היינו שנלקח מהכולל – אז יהי שם ה' מבורך שבזמן שיכול ללמוד, לומד בגעגוע יותר גדול.

הגרא"צ מרגלית המליץ ללומדים שיחדשו ויכתבו את חידושיהם "כמו שכתוב בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה, והיינו שאף שבתורת ה' חפצו, אבל מה שמביא אותנו להגות יומם ולילה זה החידושים האישיים", אמר המרא דאתרא והוסיף: "אם יש למישהו חידוש משל עצמו, אז הוא נהנה לומר אותו ולחשוב עליו וזה בבחינת יהגה יומם ולילה ולא רק חפצו באופן כללי, אלא בתורתו יהגה יומם ולילה".

הציבור קיבל על עצמו להגיע בקביעות בל"נ והרב בינדר הביע סיפוק על הקמה של עוד כולל בגליל.

סניף חדש בבית שמש

בתמונה: אירוע לרגל פתיחת הכולל החדש בשכונת רמת בית שמש ג', בראשות הרב ישראל אברמוב.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן