כותב:

נשיא מועצת חכמי התורה: "אני שמח שיש מסגרת כזאת"

חכם שלום כהן

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

chacham-shalom-cohenבשבוע שעבר, מנהל רשת הכוללים "אחוות תורה" הרב משה בינדר, עלה למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א, במטרה לקבל את ברכת הדרך לקראת היוזמה שנטל לאחרונה לפתוח כוללים בקרב בוגרי הישיבות הספרדיות שנאלצו לצאת מכותלי בית המדרש לצורך פרנסתם. שני ראשי כוללים של "אחוות תורה" הצטרפו לביקור רם ההוד: הרה"ג דוד דרעי, ראש כולל באלעד והרב יצחק אנקונינה, ראש כולל בשכונת רמות ב' בירושלים.

ראשי הכוללים התקבלו בחמימות גדולה. מרן ראש הישיבה התעניין באילו ישיבות למדו ועל אודות הכוללים שבראשותם. לאחר מכן, הרב בינדר התכבד להציג את רשת "אחוות תורה" וסיפר כי בחודשים האחרונים היא נמצאת בתנופה אדירה של פתיחת כוללים נוספים בכל רחבי הארץ.

"נכון להיום 'אחוות תורה' מאגדת 60 כוללים ולמעלה מ-1,250 לומדים", אמר הרב בינדר והוסיף: "אנחנו פונים לבני תורה שנאלצו לעזוב את הכולל לצורך פרנסה ואין להם מסגרות לימוד מותאמות, ומספקים להם מעטפת תורנית. אנחנו משתלדים שאנשים ילמדו לפחות שעה וחצי ביום. הרעיון הוא שאותו בן תורה שיצא לעולם המעשה, ימשיך ללמוד במסגרת מותאמת עבורו. גם אם הוא יצא מהכולל, הוא לא הופך להיות נכה, הוא יכול להמשיך ללמוד בדיוק כמו בישיבה ובכולל".

מרן ראש הישיבה התייחס לזכותן של נשות הלומדים המביעות הסכמה שבעליהן ילמדו לאחר שעות עבודה בזמן שהיו צריכים לעזור ולסייע בבית ועל ההשפעה של הלימוד כלפי הילדים. "אנחנו רואים שינויים מהפכניים", אמר הרב בינדר, "הלימוד בכולל משרה על כל הבית אווירה תורנית. אני מקבל טלפונים מנשים המבקשות להודות על כך שהבעל חזר ללמוד אחרי שנים שלא פתח גמרא".

נשיא מועצת החכמים אמר לראשי הכוללים כי צריך ללמוד משהו שיעניין את הלומדים. ראשי הכוללים אמרו כי זה באמת האתגר של 'אחוות תורה' וכי בסניפים השונים נקבע תוכן הלימוד וסגנונו על ידי הלומדים, לאחר סיעור מוחות והסכמת החבורה כולה. "אנחנו רוצים לפתוח עוד מסגרות כאלה בכל המקומות, בכל שכונה", אמר הרב בינדר, "כל חודש אנחנו פותחים עוד ועוד סניפים. אנחנו חושבים שלכולם מגיע כולל כזה, גם לציבור הספרדי ולאחרונה התחלנו לפעול גם בזירה הזאת, בכוונתנו לפתוח כוללים לבוגרי הישיבות הספרדיות ולכן באנו לקבל את ברכת הדרך מראש הישיבה".

"אתם עושים מעשה טוב מאוד", אמר מרן ראש הישיבה ובירך: "אני שמח שיש ארגון כזה. כל אחד צריך להצטרף למסגרת כזו… ה' יעזור שתמשיכו להוסיף עוד ועוד בפעילותכם המבורכת".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן