כותב:

מלגות לחרדים? סטודנטים חרדים נחשפים לפעילות "אחוות תורה"

סטודנטים חרדים בשיעור בטכניון

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

%d7%94%d7%98%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%9f

במסגרת החתירה של "אחוות תורה" להשתלב בעולם האקדמיה ולספק לאלפי סטודנטים חרדים מסגרות לימוד תורניות, מנהלי הרשת פועלים במגוון מישורים על מנת להגיע לכל סטודנט חרדי ולחשוף בפניו את הרעיון העומד מאחורי "אחוות תורה", על מנת שיוכלו להצטרף ולבחור מסגרת מתאימה לקביעת עתים לתורה.

רק לאחרונה התקיים השיעור הראשון של "אחוות תורה" בטכניון, בו השתתפו מספר סטודנטים חרדים. יוזמי המהלך מתעתדים למסד שיעורים קבועים בתוך המכללות החרדיות והקמפוסים האקדמיים המתאימים, בנוסף לעשרות הכוללים הפרוסים ברחבי הארץ לחרדים העובדים.

השיעור בטכניון נמסר על ידי הרב יהודה גרינוולד ובתחילת הדרך, ברוך ה', ההיענות הייתה מדהימה. הרב משה בינדר, מנהל 'אחוות תורה', הודה לרב חיים לייב אלפנביין, רב תוכנית חרדים בטכניון, על היוזמה ושיתוף הפעולה.

מלגות לסטודנטים חרדים

בוגרי עולם הישיבות שיוצאים לעולם האקדמיה יודעים כי יש מי שנותן להם כתף וסיוע למימון הלימודים האקדמיים. החרדים בעולם האקדמיה לא דומים למקביליהם הדתיים או החילונים. סטודנט חרדי בדרך כלל יופיע ללימודים כאשר הוא משלב עבודה או לימוד בכולל וחיי משפחה תוססים (בדרך כלל הסטודנט החרדי יהיה נשוי). בין המסייעים לסטודנטים החרדים עם פתרונות מימון ללימודים ניתן למצוא את קרן קמ"ח, ידידות טורונטו, קרן מרמנט, מלגות לחרדים של משרד החינוך, קרנות פילנתרופיות ועוד.

סטודנטים חרדים שמתחילים לימודי תואר פונים בדרך כלל לעמותות המסייעות לקבלת מלגות וזה הנושא המרכזי שמעסיק אותם בחודשים הראשונים לתואר – או למקצוע. השיח במסדרונות האקדמיה והמכללות החרדיות נע סביב המלגות המוצעות ופתרונות מימון נוספים. גם ארגונים כמו מפת"ח, כיוון ומרכז הכוון ועוד, מסייעים לחרדים בוגרי עולם הישיבות למצוא פתרונות מימון ללימודי מקצוע או תואר אקדמי.

במקרה של "אחוות תורה", הלימוד המוצע הוא ללא עלות מצד אחד, אך ללא מלגות מאידך. רשת "אחוות תורה" מבקשת לאפשר לכל בוגר ישיבה לשמור על רמתו הרוחנית והערכית, על זהותו החרדית האותנטית, אם תרצו, בתוך עולם האקדמיה. סטודנטים רבים מעידים כי השמירה על הזהות החרדית לאחר עזיבת ספסלי בית המדרש וכניסה לעולם האקדמי לא תמיד קלה. החיבור של הסטודנט החרדי באקדמיה לעולם התורה, באמצעות "אחוות תורה", תסייע בשמירה על הזהות החרדית, על האווירה ועל הערכים מהבית ומהישיבה. כי גם באקדמיה, צריך להישאר בן תורה אמיתי!

להצטרפות לכולל "אחוות תורה" אנא השאר פרטים באתר ונחזור אליך בהקדם האפשרי

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן