כותב:

סיכום שנה טובה: אז מה עשינו בשנת תשע"ז?

מפת הכוללים של אחוות תורה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

בפתיחתה של שנה חדשה ובפרוס עלינו "זמן חורף" הארוך והאהוב, ברצוננו לשתף אתכם בעיקרי הדברים שעשינו בשנת תשע"ז ולספר בקצרה על התוכניות לשנה הבאה עלינו לטובה.

עלון אחוות תורה

לפני שמונה חודשים, התחלנו להוציא לאור את עלון "אחוות תורה" והפצתו בעשרות כוללים ברחבי הארץ. העלון נכתב, נערך ומעובד במטרה לחבר אתכם לפעילות העניפה של "אחוות תורה" וכדי שתוכלו לעקוב אחרי המהפכה הגדולה של מורינו הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, שאתם חלק בלתי נפרד ממנה.

נשמח לקבל הערות והארות לתיקון, שיפור או חידוד. לא זאת אף זאת, עלון "אחוות תורה" שייך גם לכם. אתם מוזמנים לכתוב מאמרים או נקודות למחשבה ולשלוח למייל moshe@achvat.co.il

מגמת ההתרחבות נמשכת

במהלך שנת תשע"ז, הצטרפו לרשת "אחוות תורה" קרוב לאלף לומדים חדשים (!), הזוכים לחסות בצל קורות בית המדרש מדי יום בחבורה כלבבם, תומכת ומחזקת. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, למעלה מאלף וחמש מאות לומדים מתכנסים ב-65 בתי מדרש מגוונים במסגרת הכוללים של "אחוות תורה".

במהלך השנה נפתחו סניפים חדשים בערים הבאות: אופקים, אלעד, אשדוד, ביתר עילית, חיפה, ירושלים, מודיעין עילית, נצרת עילית, עפולה, פתח תקווה, צפת ורחובות. בסייעתא דשמיא זכינו להקים עד כה 65 כוללים וזו רק ההתחלה.

לאחר שכבשנו את היעד הקודם בהצלחה גדולה (1,200 לומדים עד ראש השנה תשע"ח – בפועל הגענו ל-1,322 לומדים), בסייעתא דשמיא, קבענו יעד חדש לשנה הקרובה: 3,000 לומדים עד ראש השנה הבעל"ט. אתם הוכחתם לנו שזה אפשרי, ואנחנו מסתערים אל היעד הבא בכל הכוח!

ערב הוקרה לנשים

לבקשת מורינו הגאון רבי דוד לייבל, בחודש שבט תשע"ז הפקנו ערב הוקרה מושקע לנשים, במטרה לחזק את נשות הלומדים ולהביע הערכה על ההשקעה והעידוד שהן מעניקות לבעליהן למען לימוד התורה. התגובות שקיבלנו, הן מהלומדים והן מנשותיהם, גרמו לנו להמשיך לפעול ביתר שאת ומרץ למען הרחבת מעגל הלומדים, ובמקביל, לחשוב על פעילויות נוספות הן ללומד והן לבני ביתו.

הנה דוגמה למשוב שקיבלנו מאחת המשתתפות לאחר האירוע: "היה אתמול ערב מיוחד במינו, שכל הקלישאות חיוורות לעומתו. הוא היה מרגש ומרומם בכל קנה מידה, חוויתי ערב מושקע וחווייתי, שמעניק כוחות, ממלא דלק וממריץ להתמסר עוד ועוד לתורה של בעלי. הרגישו את ההשקעה עד אחרון הפרטים, והמסירות הרבה כדי שכולן ייהנו. הרב והרבנית לייבל נתנו הרבה חיזוקים, כל אחד בדבריו, והביאו תובנות מעניינות. היה מרתק לראות את הדמות שמאחורי היוזמה. הכל היה נפלא ובטוב טעם. גיליתי המון התלהבות ולכידות משפחתית, הנאה והנעה הלאה, להמשך. יישר כוח לכם!".

בעקבות האירוע התפרסמה כתבת מגזין מרגשת במוסף "בתוך המשפחה" של עיתון "משפחה". לקריאת הכתבה "בנות תורה" לחצו כאן

ועידת ראשי הכוללים

בחודש סיוון תשע"ז התקיימה לראשונה ועידת ראשי הכוללים של "אחוות תורה". הוועידה המיוחדת התקיימה ביוזמת נשיא "אחוות תורה", הגאון רבי דוד לייבל, בבית הארחה שבקיבוץ חפץ חיים. ראשי הכוללים השתתפו בשני ימי עיון עמוסי תוכן מקצועי ורוחני לגיבוש, לימוד וחיזוק פעילות הכוללים.

כך סיכם את הוועידה אחד מראשי הכוללים: "הימים האלו היו מלאים וגדושים בתוכן עצום וחשוב ביותר, המון נקודות למחשבה והרבה דרכי פעולה, הן בחלק המקצועי, הטכני והרוחני. כל דקה נוצלה עד תום למטרה קדושה ונעלה זו, בתוכניות עצמן – מלאי עצום של מידע וטכניקות, ואף בין התוכניות – השיחות עם ראשי הכוללים שכללו התייעצויות והתרשמויות מהסניפים האחרים".

גדולי ישראל מברכים

במהלך תשע"ז, הגאון רבי דוד לייבל שליט"א ביקר בבתי גדולי ישראל כדי לקבל את ברכתם ולהסביר על נחיצותו של "אחוות תורה" עבור בוגרי הישיבות העמלים לפרנסתם. גדולי הדור העניקו מברכתם ואמרו כי מדובר בפעילות חיונית ועל מנהלי "אחוות תורה" להרבות מעש כדי להגדיל תורה ולהאדירה.

מרן ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א אף התבטא ואמר: "זה לא רק טוב מאוד, זה מצוין!". מספר חודשים מוקדם יותר, זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה שליט"א שמע ממנהלי "אחוות תורה" על פעילות הכוללים ואמר: "זה מפעל אדיר שאין לשער את גודל נחיצותו; אשרי מי שזכה להקים אותו".

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א, חתם בימים האחרונים על מכתב חיבה המעודד בוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם להצטרף לרשת הכוללים "אחוות תורה". חתימת יד קודשו המפארת את המכתב החשוב מגיעה לאור ביקור שנערך במעונו לפני כחודשיים, במהלכו הציגו מנהלי "אחוות תורה" את הפעילות של רשת הכוללים בכל רחבי הארץ.

מאוחר יותר, משלחת "אחוות תורה" עלתה גם למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני שליט"א, שהצטרף לברכותיו של הכהן הגדול ועודד את ראשי הכוללים לפתוח סניפים נוספים ולהפיץ את מעיינות התורה.

בחודש אדר אשתקד התקיימה אסיפה מיוחדת בביתו של ראש ישיבת המתמידים וראש קהל עדת ירושלים, הגה"צ רבי לייב מינצברג שליט"א, במטרה להגביר את שקידת התורה ולהגדיל את מסגרות כוללי "עמלים" בקהילת עדת ירושלים. לאחר המפגש, מנהיג קהילת המתמידים שיגר מכתב לחסידיו להצטרף לרשת "אחוות תורה" ולפתוח סניפים נוספים בקהילות המתמידים ברחבי הארץ.

קמפיין חוצות לגיוס לומדים

בשלהי חודש אב, רגע לפני חודש אלול, יצאנו בקמפיין חוצות מסיבי ברחבי הארץ (בעשרות הערים בהן קיימים סניפי "אחוות תורה") וקראנו לחרדים העובדים להצטרף לאחוות תורה. תחת הכותרת "עובד? אתה משלנו!" הצענו לרבבות הנחשפים למודעה לבוא ללמוד באמצעות הסלוגן "שמרנו לך סטנדר". כתוצאה מהקמפיין הצטרפו למעלה מ-100 לומדים לכוללים של "אחוות תורה".

תכניות לשנת תשע"ח

בחורף הקרוב הבעל"ט אנו צפויים להפיק אירוע גדול ומרומם בהשתתפות אלפי לומדי "אחוות תורה". בימים אלו אנו שוקדים על מלאכת תכנון המעמד שגדול יהיה לכבודה של תורה. הודעה על כך תבוא בהמשך אי"ה.

נמשיך בע"ה בפיתוח שירותי "אחוות תורה" לקהילת העובדים. בימים אלו אנו בוחנים הקמת מערך רבנים שימסרו שיעורים ושיחות מוסר בכוללים שיחפצו בכך. בכוונתנו לכונן שיעורים וסדנאות לנשים בענייני חינוך ומשפחה למסגרות שיראו בכך תועלת. נשמח אם תצרו איתנו קשר ותציעו רעיונות נוספים.

חשוב להזכיר לקראת סיום כי עם הגידול העצום בפעילות "אחוות תורה", גדל יחד עימו העול התקציבי על ההנהלה. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לשיתופי פעולה כלכליים שייסעו לנו להעצים ולהגדיל את פעילות "אחוות תורה". אם יש לכם רעיונות לסיוע בנושא – פנו אלינו.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן