כותב:

סיקור השקת "ראש הקהל – המרכז לפיתוח מנהיגות בקהילה"

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

עשרות ראשי קהילות מבית 'אחוות תורה' התכנסו אמש (שלישי) באירוע השקת תוכנית הכשרה מקצועית בשם "ראש הקהל – המרכז לפיתוח מנהיגות בקהילה". התוכנית פותחה במהלך השנה האחרונה על ידי 'אחוות תורה' במטרה להכשיר ראשי קהילות לחרדים בעולם המעשה בצורה מקיפה, יסודית ומקצועית.

הגר"ד לייבל, מייסד 'אחוות תורה', קיבל את המשתתפים בברכה, הודה להם על פעילותם וציין כי מדובר בקבוצת עילית שנבחרה לאחר סינון קפדני. הרב לייבל תיאר כיצד בתחילת הדרך של 'אחוות תורה', לפני יותר מעשור, אנשים התביישו לומר שהם עובדים. "בעלי מכולות, קבלני שיפוצים, אינסטלטורים ואנשי הייטק שקבעו עיתים לתורה, היו מציגים את עצמם כאברכים ולא כעובדים. "אנשים מתביישים בזה שהם עובדים? הפוך! הם צריכים להיות גאים בזה שמקיימים את מה שכתוב בשולחן ערוך ולשמש דוגמה לאחרים איך להיות גם עובד וגם ירא שמיים המקפיד על קלה כבחמורה".

הרב לייבל אמר כי 'חרדים בעולם המעשה' זה לא רק בעבודה, אלא גם בלימוד. גם השפה צריכה להיות 'בעולם המעשה', מובנת ומונגשת, ולא להיגרר לסיסמאות. "מנהל מוסד שלח לי תקנון בו היה כתוב ש'ילדי הת"ת יהיו מקדשי שם ה' בהליכותיהם'. אז שאלתי אותו מה זה המילים הגרנדיוזיות האלה? מה זה הסיסמאות האלה? מה אתה רוצה מהילדים? שיתנהגו יפה, שידברו יפה? תגיד להם את זה. מה זה הסיסמאות האלה? אנחנו חיים כל הזמן בסיסמאות וזה לא מגיע לאף אחד. כל דבר צריך להיות מובן. בשפה שלנו. אל תדברו בשמיים!".

אירוע ההשקה של תוכנית "ראש הקהל" נפתח על ידי מנהל 'אחוות תורה', שהציג את פרטי התוכנית בקצרה והודה לשותפים לפרויקט: מנהל תוכנית ההכשרה, הרב אריה שטראוס; מנהל התוכן, הרב אליעזר שטיינברגר; מנהל הידע, הרב יוסף קמינר; ומנחה הקבוצות, בצלאל שטאובר.

הרב אליעזר שטיינברגר פתח בדברי הגות ומחשבה יהודית והתייחס לצורך ולמקום של הקהילות בחיינו. גם הרב יוסף קמינר התכבד בדבר תורה קצר בנושא הרלוונטי ואיחל למשתתפים דרך צלחה בתוכנית המיוחדת.

בהנהלת 'אחוות תורה' התקבל משוב מיידי לאירוע שהותיר רושם רב בקרב המשתתפים. אחד מראשי הקהילות כתב: "…אני עובד לא מעט מול גופים וגורמים שמעבירים תקציבים לעמותות וכדו'. ובדרך כלל בעל המאה הוא בעל הדעה והגוף הממן מחליט עבורך, לוחץ, דורש, שולח מפקחים וכו'. ופה לראשונה אתה רואה משהו שונה לגמרי… אנשים שמנהלים את הארגון הנפלא הזה מגיעים בגישה הפוכה לגמרי. הם באים ללמוד ממך, להשכיל ולבנות יחד. במקום לבוא עם ביקורת אם הצלחת יותר או פחות, מגיע העידוד והמילה הטובה. במקום להעיר, הם עושים הכל כדי לתת לך את כל הכלים להצליח.

"אין ספק שלא רק שזה יותר נחמד ונעים אלא התוצאות טובות שבעתיים כי זה נותן אין ספור מוטיבציה. אתה רואה בעיניים את הלהט והאש של הרצון של הארגון שנצליח. אני רוצה להודות באופן אישי לכל העוסקים במלאכה על ההשקעה האדירה שלהם ובעיקר על החיבוק והחיוך. בזכותכם אנחנו מצליחים בענק".

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן