כותב:

עדכון: שלושה כוללים חדשים מצטרפים לרשת אחוות תורה

סניף חדש מיצד

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

מה עושים כשבונים שכונה חדשה לציבור החרדי? פותחים בית כנסת וכולל של אחוות תורה! זה מה בדיוק מה שקרה בבית שמש, עם פתיחתה של השכונה החדשה.

לאחרונה אוכלסה שכונה חדשה בעיר בית שמש – רמת בית שמש ג' 2 – ועם הגעתם של התושבים החדשים לשכונה נוסד בית כנסת חדש במקום. מיד לאחר חנוכת בית ה' החדש, בית הכנסת 'תפארת יעקב', נוסד סניף חדש של אחוות תורה במקום.

הסניף החדש עומד בראשות הרב שרגא בויאר והוא מאופיין בלומדים מכל גווני הקשת החרדית. הקהילה החדשה היא בעלת אוריינטציה חסידית אך מדובר בבית הכנסת היחיד שנמצא במקום ומשמש את כל האוכלוסיה המקומית.

בית הכנסת תפארת יעקב הוא מגדלור של תורה ותפילה לכל השכונה. בפתיחת הסניף החדש של אחוות תורה במקום – בהשתתפות מגיד המישרים הרב אליעזר יוטקובסקי – נקבעו מסמרות של תורה ויראה בשכונה החדשה. מזל טוב!

סניף חדש ביישוב מיצד

הסלוגן שמלווה את היישוב החרדי הצעיר בגוש עציון מיצד הוא: "תורה ושלווה בהרי יהודה", ולא בכדי. מדובר ביישוב קטן המאכלס לעת עתה כ-120 משפחות של בוגרי ישיבות, ביניהם גם עשרות בעלי בתים וצעירים שמגיעים למקום. לאחרונה נפתח שם סניף של אחוות תורה, בהשתתפות רב היישוב הרב ישראל גולדשטיין ומנהל הכוללים של אחוות תורה הרב משה בינדר.

"יש שם קבוצה נפלאה שלומדת גמרא והלכה. יש שם אווירה מאוד חזקה של חברות ואחווה. רב היישוב הרב גולדשטיין השתתף באירוע הפתיחה והציבור מאוד מתחבר לכולל", מספר הרב בינדר, "השיעור נפתח מדי ערב לצלילי השיר יומם יצווה ה' חסדו ובלילה שירה עמי".

במעמד פתיחת הסניף, הרב בינדר נשא דברי ברכה ושוחח על הצורך להיות חברה מגובשת שקובעת את עצמה לתורה. "זאת קהילה קטנה במקום מרוחק אבל דווקא בגלל זה מרגישים שנוצרה קהילתיות מיוחדת", אומר לנו הרב בינדר. "הם מצליחים ללמוד בבוקר לפני ואחרי הנץ ולקראת ערב. פשוט מדהים".

בני ברק: סניף חדש בשיכון ה'

לא רק במיצד ובשכונה החדשה בבית שמש. גם בבני ברק נפתח לאחרונה סניף חדש, בשכונת שיכון ה', בראשות הרב עקיבא פנסטר. הסניף החדש ממוקם בבית הכנסת לודמיר, "מקום קטן ונעים עם אווירה מצוינת", כפי שמגדירים את המקום הלומדים שהצטרפו לאחרונה.

"זו שכונה ותיקה עם הרבה בנייה חדשה בשנים האחרונות", מספר לנו אחד מלומדי הכולל, "הרבה משפחות צעירות עוברות לגור כאן ותכל'ס אין פתרון קיים לחבר'ה הצעירים שהם לא אברכי כולל. הסניף החדש הוא אלטרנטיבה טובה עבורנו".

בתמונה: שיעור מצוין של הרב דב רוזנבלום בעניין טעמי המצוות. לא בתמונה: לאחר מכן הוגש כיבוד עשיר בהכנת אחד הלומדים.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן