כותב:

רק באחוות תורה: ילדים לומדים בכולל

ילדים בכולל אחוות תורה

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

יוזמה מיוחדת של ראש כולל אחוות תורה ברמת גן, הרב וויל, מרגשת את הקהילה התורנית המקומית ומעניקה השראה לקהילות תורניות נוספות ברחבי הארץ

יוזמה מבורכת שהחלה בכולל אחוות תורה ברמת גן, בראשות הרב וייל, מרגשת את הקהילה התורנית בשכונה. במסגרת כולל אחוות תורה לבוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם, מדי יום חמישי בערב, ילדי הלומדים מגיעים ללמוד עם אביהם במסגרת הכולל.

לדברי הרב וייל, במסגרת המאמץ להעניק ללומדים מעטפת תורנית לכל המשפחה, מפעם לפעם מארגנים אירוע או פעילות חווייתית לכל המשפחה. לימוד 'אבות ובנים' במתכונת שבועית, היה זה אך טבעי ומתבקש. "הרעיון של לימוד משותף במסגרת הכולל, מעניק לילדים חיבור אמיתי לתורה וחוויה בלתי נשכחת במסגרתה הם לומדים 'בכולל של אבא', איפה שהוא לומד מדי ערב בזמן שהם מתארגנים לקראת השינה".

לדבריו, "אנחנו רגילים ללמוד בדרך כלל עם הילדים את מה שהם למדו בתלמוד תורה, וכאן הילדים לומדים את מה שאבא למד במהלך השבוע בכולל, והילד חווה את העניין הזה שאבא לא רק עובד אלא לומד, יש לו הספקים והוא מונח בסוגיה".

התגובות מהקהילה לא איחרו לבוא ורבים מאלו הנחשפים להצלחת המיזם מבקשים להעתיק את הפעילות לכולל שלהם, במתכונת זו או אחרת.

בתוך כך, פעילות תורנית עניפה מתרחשת בעשרות סניפי 'אחוות תורה' ברחבי הארץ מאז תחילת זמן חורף: פתיחת סניפים חדשים, סיומי מסכת, שיעורים מיוחדים ואירועים רבים המייחדים את הקהילה התורנית הגדולה בעולם לבוגרי ישיבות בעולם העבודה.

במהלך השבוע האחרון נמסרו שיעורים בעניינא דיומא על ידי הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, מייסד רשת הכוללים והקהילות התורניות 'אחוות תורה' במספר כוללים וכן שיעורים בענייני חנוכה שנמסרו על ידי הרב מרדכי נויגרשל בכוללים של אחוות תורה במודיעין עילית ובבית שמש.

בימי החנוכה הבעל"ט צפויים להיערך בעשרות כוללים מפגשי לימוד חגיגיים כאשר בחלקם תיערך פעילות חוויתית לכל המשפחה, וכפי שיודעים ומרגישים מדי יום לומדי אחוות תורה – הלימוד הוא לנשמה, ולכל המשפחה.

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן