כותב:

שימי דונט כותב על הכולל החדש בקרית אתא

כולל לומדים קריית אתא

למאמרים נוספים של

שיתוף:

הצטרף אלינו

הצטרף לחלוקת העלון מידי שבת בבית הכנסת שלך

כתב: שימי דונט | קהילת בני הישיבות, קרית אתא

עם גידול הציבור החרדי בקרית אתא, הצורך בהקמת מסגרת לימודים לכל העמלים לפרנסתם התבקש מאליו, למרות שיש מסגרות שונות כגון דף היומי ושיעורים מגוונים, אך גיבוש תורני "ביחד" לא היה. בעידודו של רב קהילת בני הישיבות, הרב שמעון ליפשיץ, רצינו לחפש מסגרת הולמת במטרה שכל אחד יוכל להרגיש שייך ומחובר. על 'אחוות תורה' שמענו גם מחברים ומבני משפחה הלומדים במסגרות בערים שונות, כך שלמעשה, זה היה מעין חיבור טבעי לפתיחת הסניף הראשון בעיר.

האוכלוסיה שהצטרפה היא ברובה בוגרי ישיבות בשנות ה-30, העובדים במגוון עבודות: אנשי הייטק, מלמדים, משגיחי כשרות, מתווכים וכדו'.

המסגרת של 'אחוות תורה' תורמת לכך שכל אחד מרגיש שהוא חלק ושותף למשהו גדול. זה למעשה מעודד ומחזק את הרצון הטמון בכל אחד מאיתנו לשבת וללמוד בעיון. הרי כולנו רוצים ללמוד, וישנם כאלה שגם היה להם קביעות אחרת קודם לכן, אבל המסגרת הזו, עם הקהילתיות הזו, זה השותפות ההדדית המחברת את כולם לבצע זאת בפועל, יום יום.

ציפינו בהתחלה לכמות לומדים מועטה יותר, אך מיד לאחר הפרסום על פתיחת סניף של 'אחוות תורה' הצטרפו עוד ועוד, מה שהוכיח כי המסגרת הזו חיונית. כך פתחנו את זמן חורף עם מספר אנשים כפול מהתחזית. להובלת הכולל מונה הרב יוסי רוזנברג, שאחראי על הצד הלימודי והחברתי.

בשנים האחרונות מגיעים לקרית אתא עשרות זוגות צעירים, ודבר זה בא לידי ביטוי ברחבי העיר: גני ילדים חדשים, חיידר חדש שהוקם כוללים וכדו'. הסניף הראשון של 'אחוות תורה' בעיר מהווה נדבך חשוב מאין כמוהו בהתפתחות התורנית של העיר.

בימים האחרונים ביקר בכולל הרב משה בינדר, מההנהלה הארצית של אחוות תורה, שאמר ללומדים שיזכרו שיש לכל אחד אחריות לבוא ולחזק את הקבוצה כדי שהכולל יחזיק מעמד, ואיש לרעהו יאמר חזק. הוא לא עזב לפני שווידא שבקרוב יתקיים אירוע גיבוש מיוחד לכבוד הלומדים. אשרינו שזכינו!

למאמרים נוספים של

למאמרים אחרונים

שיתוף:

דילוג לתוכן